lagehus, i prinsik klart...


som rubriken kanske avslöjar så är lagerhuset nära klart, det som fattas nu är något att sätta fast röret som hela alltet ska stå på. detta har jag grubblat på under dagens lopp, och kommigt fram till att jag på röret (som jag för övrigt har tingat) ska svetsa en "hyllsa" eller vad man nu ska kalla den. hylsan ska vara desighnad så att man kan trä på lagerhuset och sedan säkra det med ett antal skruvar. enkel princip men för hoppningsvis funktionsduglig.

lars har sagt att han ska ta med sig saker för att testa generatorn, gärna i morgon, då kan vi se om vi kan använda den.

mats sa något om att ta med en sticksåg så att vi kunde skära ut bladen, men jag vet inte när han sa att han skulle ta med den. men om man har ett par blad att lämna in vorre ju många gånger bättre.

jag har dessutom klippt en plåt som jag ska ha som "flöjel" (dvs. den del som riktar allt effter vinden). tror mig minnas att jag tog en plåt av tjocklek 1,5 mm, 18 x 12 tum. men jag stötte på problem när jag skulle klippa formen på flöjeln, måtten på skissen som fans i pdf-filen på samma sida som videon var nämligen väldigt underligt utsatta, ex. på diagonala sidor. detta löser jag nog med lite geometri och trigonometri, dessutom så är det ju arean som är viktig.

jag har beräknat att jag inte kommar att vara klar till på måndag, då projektets produkter ska vara inlämnade, detta medför att jag kommer att visa upp de delar jag har tillverkat och det material jag har införskaffat för min handledare, sammt denna blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0