snart inlämmning!

inlämningen av projektets produkter ska in i morgon då, och jag har ju redan innan fastställt att produkten inte kommer att vara ett fullständigt vindkraftverk... dock så kommer jag lämna in det jag har hunnigt, då projektet handlar om att lösa problem.

jag ska i övrigt berätta att generatorn fungerar och kanske går att använda, till råga på allt så fick jag den, tack rasmus. vi provade generatorn genom att koppla på ett sett som jag kanske kommer visa i raporten. det som kan bli ett problem är ju då att generatorn kräver ett varvtal på ca. 1000 varv per minut. detta kan gå genom att växla upp varvtalet med exempelvis en rem och två remskivor, det stora ptoblemet är att jag då behöver gära konstruktionen ännu större. men det löser sig nog till slut efftersom att jag har fler hjullager. apropå växling så fans det en rondell som var trasig i verkstan, i fall att jag kunde använda växeln i den så kunde jag ta den sa lars.

lagerhusets alla delar är nu klara, samt att fästanordningen är nära färdig, både för ovansidan och undersidan.

jag har nu sågat ut propellerbladen med en sticksåg, fogsvans och en klyvsåg. fastän jag var skeptisk så tror jag nog att det kan funka att göra sådär. att rörets innerdiameter var annars än den på filmen gör nog inte så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0